Close
Олександр Урбанський про роботу в парламенті, дорогах в Ізмаїлі, зверненнях до приймальних, а також про порти і економіку України

Олександр Урбанський про роботу в парламенті, дорогах в Ізмаїлі, зверненнях до приймальних, а також про порти і економіку України

Народний депутат України Олександр Урбанський в розгорнутому інтерв’ю розповів про свою роботу в парламенті, про перші досягнення і подальші плани.

– Олександр Ігорович, близько ста днів тому Ви прийняли присягу народного депутата України. Як прийняли в парламенті свого новачка-колегу?

– В парламенті 65% нових облич. Це люди, які не були раніше депутатами. Вони взяли мене так само як і інших – багато нових політиків, всі знайомимось. Не так багато залишилося старих аксакалів. Тому скоріше ми прийняли парламент, а не він прийняв нас.

– Сьогодні ви працюєте в складі Комітету Верховної Ради з питань транспорту, при цьому очолюєте підкомітет, який займається проблемами морського і річкового транспорту. Знаходите взаємопорозуміння зі своїми колегами, і що вже вдалось зробити у цій ролі?

– Звичайно, ми знаходимо взаєморозуміння. Склад комітету транспорту восьмого скликання – один з найчисленніших за всю історію України. У ньому багато нових політиків, і ми знаходимо взаєморозуміння, точки дотику. Щоб виконувалась робота завжди потрібно знаходити консенсус. У комітеті не було такого, щоб хтось упирався і принципово не хотів працювати. Колектив наш складається з людей грамотних і професійних.

– Які вдалось зробити кроки у цій ролі?

– Перше, що я зробив, зареєстрував законопроект про скасування проб вод ізольованого баласту. Ця проблема турбувала багатьох професіоналів транспортної галузі. Щоб було зрозуміло і не професіоналам, поясню – на сьогоднішній день це абсолютно корумпований механізм. Постановою Кабінету міністрів попередньої влади були встановлені настільки завищені вимоги до норм чистоти баластних вод, що їх навіть не можна порівнювати з питною. Тобто ми п’ємо воду більш брудну, ніж за нормами Кабміну повинні перевозити судна в якості баласту у своїх танках. Скасування цієї норми – це боротьба з корупцією, для чого ми і йшли до парламенту.

Ми хочемо щось змінити, а корупція – найбільший бич нашого суспільства. Ні в Європі, ні в Росії не здійснюють відбір цих вод. Заміна баласту завжди відбувається в 12-мильній зоні, що фіксується в суднових журналах. Також цей крок дозволить наблизити Україну до світових норм, що для іміджу нашої країни важливо, оскільки Україна підписала Міжнародну конвенцію з охорони людського життя на морі – SOLAS-74.

Не менш важлива для мене й доля рідного ізмаїльського порту. Я посприяв керівництву підприємства, щоб в його акваторію зайшли днопоглиблювальні судна, оскільки вона значно замулилась останнім часом. Землесос повинен вже працювати в порту.

– Які, на ваш погляд, зміни чекають морську транспортну галузь у цьому році?

– Політика Міністерства інфраструктури України спрямована на приватизацію портів, але говорити про це рано, оскільки поки немає конкретики. Однак точно будуть проводитись конкурси, тендери, презентації по залученню інвесторів у різні інфраструктурні проекти міністерства.

– Яке місце у своїй діяльності ви відводите роботі в окрузі та над якими проблемами плануєте працювати у найближчій перспективі?

– З огляду на убогість державного бюджету та проблеми в економіці, я маю намір докласти максимум зусиль, щоб ми хоч якось зайнялись поліпшенням доріг нашого регіону. Я написав уже кілька листів бюджетному комітету та Міністерству фінансів для виділення Ізмаїлу коштів на ремонт доріг, зокрема вулиці Дзержинського. Я цим дуже стурбований. Також, отримавши від Ізмаїльської райдержадміністрації звернення на цю ж тему, направив кілька листів з проханням передбачити при формуванні обласного бюджету ресурси на ремонт доріг.

З «Автодором» у нас тривалий і складний діалог про ремонт нашої багатостраждальної траси Одеса-Рені. Виходячи з того, що бюджет мізерний і засобів дуже мало, потрібно спробувати щось зробити. Дороги – це каталізатор розвитку малого і середнього бізнесу. Якщо ми говоримо про розвиток економіки, то потрібно починати з самого низу, а це дороги.

– Наскільки часто ви буваєте в регіоні? Чому приділяєте увагу під час роботи в окрузі?

– У народних депутатів є час, який офіційно називається «Робота в регіоні». В цей час я завжди намагаюсь бути в окрузі. Приїжджаю частіше, буває, під час своїх вихідних. Нещодавно ми відкрили в Рені громадську приймальню. Я відповідаю і реагую на прохання багатьох жителів нашого краю. Саме гучне за останній час – це турбота про тих, хто постраждав під час вибуху в кафе Ізмаїла. Ще не всі виписані, багато проходять лікування в опіковому центрі Одеської лікарні водників. Займаємось піклуванням про цих людей.

– З якими проблемами найчастіше звертаються виборці?

– Найчастіше звертаються люди за двома напрямками. Це рівень побуту та серйозні проблеми зі здоров’ям. Намагаємось допомагати, наскільки це можливо.

– Ви є членом фракції партії «Блок Петра Порошенка». Чи дає це якісь переваги в роботі?

– Складне питання, подивимось… Я сподіваюсь, що моє приєднання до цієї фракції допоможе більш ефективно виконувати вимоги виборців мого округу. Ми торкнулись питання відновлення доріг і, перебуваючи в коаліції, я маю більше шансів переконати керівництво міністерства і комітету про виділення необхідних коштів на ремонт і відновлення автотрас.

Я йшов на вибори разом із партією «Сильна Україна». Вона не пройшла в парламент, а «один у полі – не воїн». Без парламентської більшості, з огляду на ситуацію в країні, шансів щось змінити на краще в нашому регіоні було б катастрофічно мало.

– В останні роки виборці звикли, що Верховна Рада стала місцем кулачних боїв непримиренних опонентів. Яка атмосфера в парламенті панує зараз?

– Мені здається, цей парламент спокійніший, аніж був попередній. Так, лаються і емоційно доводять один одному свою точку зору, але таких бійок, як раніше, поки не було. Ті бійки, які показували по ТБ і говорили, що це нібито були бійки – це не ті бої, які були раніше. Я, звичайно, не беру в цих бійках участі, але бачив це все з боку. Так, поштовхались, розлютились, похапали один одного за грудки, але такого як раніше, слава богу, ще не було.

– Сьогодні наших співвітчизників хвилює ситуація на сході країни. Які ваші прогнози розвитку подій?

– Я думаю, на це питання, на жаль, не може відповісти навіть Президент України. Зараз усі чекають результатів переговорів. Дай бог, щоб сторони конфлікту виконували усі взяті на себе зобов’язання. Тут питання в тому, щоб чути, а не тільки слухати один одного. Ситуація дуже складна і на переговорах, і в зоні АТО. Ми повинні шукати компроміси в дипломатичних рішеннях.

– Що б ви побажали своїм виборцям у настільки неспокійний час?

– У наш неспокійний час хочу побажати мирного неба над головою. Дуже хочу, щоб ситуація на сході якомога швидше стабілізувалась, і ми могли розвивати нашу країну, міста і села, щоб поліпшувався добробут кожного українця. І для цього, перш за все, потрібен спокій.

Питання ставив Єгор ПОЛІТОВ

Нагадаємо, раніше Олександр Урбанський розповів про себе, а також про свої плани в якості представника 143 округу в парламенті.