Новини

Олександр Урбанський: Розроблений нами законопроект «Про внутрішній водний транспорт» має всі шанси стати законом

Александр Урбанский, Олександр Урбанський, внутренний водный транспорт, внутрішній водний транспорт

Президент Благодійного фонду «Придунав’є» та народний депутат України VIII скликання Олександр Урбанський прокоментував законопроект № 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт»:

Днями Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект № 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт».

Мені дуже приємно бачити, що Міністерство інфраструктури приділяє увагу такій важливій сфері, та подвійно приємно, що воно взяло за основу законопроект, який в минулому скликанні розробляли ми з моїми колегами.

Це ще раз підтверджує, що ми були на правильному шляху. Шкода, що тоді більшість моїх колег так і не зважилися прийняти такий потрібний країні документ … Але час все розставляє на свої місця, і ось цей законопроект розглядається вже новим скликанням парламенту.

Чому так важливі річкові вантажоперевезення? По-перше, вони дешевші і в той же час екологічні. По-друге, вони дозволять зберегти наші автомобільні дороги, оскільки одна баржа здатна замінити собою 125 вантажівок! По-третє, це вирішить проблему нестачі залізничних вагонів і локомотивів в «пікові» періоди.

Але розвиток внутрішніх водних шляхів – це не тільки перспективний напрямок розвитку транспортної галузі нашої країни, а й одне з наших зобов’язань, згідно з Угодою про асоціацію з ЄС. Його виконання дозволить залучити до країни іноземні інвестиції.

Отже, що ж передбачає міністерський законопроект?

Перш за все, провести дерегуляцію галузі. Для цього пропонується скасувати стягування плати за проходження шлюзів, розведення мостів, а також частково звільнити судна внутрішнього плавання від зборів в морських портах.

Також цей законопроект дозволить використовувати річкову інфраструктуру судам під іноземним прапором. Це дуже важлива і позитивна норма, оскільки судновласник може завести судно в Україну, найняти український екіпаж і оперувати їм. Тобто, паливо купуватиметься в Україні, податки і акцизний збір також будуть платитися в Україні, а наша інфраструктура буде розвиватися.

Створюється Державний фонд розвитку внутрішніх водних шляхів, який буде поповнюватися за рахунок акцизного податку на вироблене в Україні паливо, ввезеного палива з-за кордону, а також податкових платежів від тимчасово ввезених в країну суден. За рахунок цього фонду будуть фінансуватися ремонт та охорона шлюзів, а також підтримка і, можливо, навіть підвищення пропускної спроможності річок.

Це спричинить за собою розвиток суднобудування в Україні (середній вік річкових суден в нашій країні – 30 років), відновлення українських підприємств і створення нових робочих місць.

Важливо й те, що прийняття цього законопроекту дасть потужний поштовх для розвитку водного шляху Е-40 між Україною та Польщею, адже це водна артерія між Чорним та Балтійським морем. Цей шлях існував ще за Радянського Союзу, але зараз питання про його «реанімування» на відрізку Дніпро-Вісла знову надзвичайно актуальне, оскільки відкриває для Європи додаткові можливості з перевезення своїх імпортних вантажів. Міністерство прогнозує, що це підвищить вантажоперевезення на Дніпрі на 7 млн ​​тонн. Ми в своїх оцінках були більш обережні, але все ж – вигода від запуску цього шляху очевидна.

Резюмуючи, це дуже важливий законопроект, і ми не дарма витратили багато часу та сил для його розробки. Приємно, що ця робота не була марною і у нового парламенту є можливість зробити те, що не вийшло у нас – власне, прийняти його.

Втім, все буде залежати від того, які зміни до нього будуть вноситися. Ми вже не раз бачили приклади того, як деякі правки змінюють всю суть розробленного документа, а на виході виходить щось, що не покращує, а навпаки – погіршує ситуацію в галузі.

І все ж я сподіваюся, що Міністерство інфраструктури зможе переконати парламентаріїв підтримати такий важливий законопроект у нормальному вигляді.

Нагадаємо, раніше Олександр Урбанський розповів про переваги законопроекту «Про внутрішній водний транспорт», який він разом з колегами розробляв в попередньому скликанні парламенту.

 

You may also like

More in:Новини

народный депутат Украины, нардеп, Александр Урбанский, Урбанский Александр Игоревич, встреча с гражданами, отчет, отчет за 2017 год, пгт Суворово, народний депутат України, Олександр Урбанський, Урбанський Олександр Ігорович, звіт, звіт за 2017 рік, смт Суворове, зустріч з громадянами Новини

Олександр Урбанський: «Уряд вирішив відмовитись від добровільності в об’єднанні громад та перейти до примушування. Чого очікувати Придунав’ю?”

Народний депутат VIII скликання та президент Благодійного фонду «Придунав’є»Олександр Урбанський розповів про зміну підходу Кабінета ...