Народний депутат України Олександр Урбанський пропонує оновити законодавство в сфері річкових перевезень для істотного збільшення транзитного потенціалу України.
Про це парламентар заявив перед засіданням транспортного комітету Верховної Ради:
– В першу чергу, ми, як законодавці, повинні докладати максимум зусиль для створення конкурентних умов для наших портових операторів, щоб вони могли в дуже нелегкий для нас час залучати нові вантажопотоки. Ну і, звісно, створювати робочі місця та збільшувати надходження до бюджету. Ми маємо ще дорозвинути законодавчу базу, прийняти прикінцеві положення Закону “Про морські порти”. Потрібно переглянути ту законодавчу базу, якою наразі користується наша транспортна галузь, наприклад, в питанні про річковий транспорт.
Олександр Урбанський підкреслив, що закон, яким керуються річковики, був написаний ще в п’ятдесятих роках минулого століття:
– Це дуже застаріла законодавча база і ми повинні докласти максимум зусиль, щоб її змінити. Такі країни як Голландія, Франція, Німеччина зробили дуже багато як в законодавчій сфері, так і в інфраструктурі – у них дуже розвинена система каналів, шлюзів… Ці країни використовують свій потенціал майже на 100%, в той час як ми, якщо я не помиляюсь, на 5%. Маючи такі річки як Дніпро і Дунай, ми просто зобов’язані привести нормативну базу у відповідність зі світовими тенденціями та вимогами міжнародних перевезень.
У мене на 143 виборчому окрузі, в моєму улюбленому регіоні Придунав’ї, розташовані два морських порти – порт Рені та порт Ізмаїл, а також там знаходиться одна з останніх державних компаній – “Українське Дунайське пароплавство”. Вони як ніхто інший дуже залежні від розвитку та зміни законодавства. І, природно, не маючи сучасних механізмів роботи з клієнтами, вони не зможуть добиватися висот.
Нагадаємо, раніше фахівці морської галузі підтримали законопроект Олександра Урбанського щодо ізольованого баласту.