Рішення Мінекології обмежити строк експрес-перевірок баластних і стічних вод суден – це перший рішучий крок до скорочення корупції в українських портах, – впевнений голова парламентського підкомітету з морського і річкового транспорту Олександр Урбанський.
– Я вітаю кроки прийняті Мінекології у вирішенні даної проблеми – це скоротить простої суден, а відповідно і збитки судновласників і посприяє зменшенню корупції в портах. Україна повинна перейти до активної морської політики, пошуку альтернативних варіантів розвитку виробничого потенціалу морського транспорту. Але колись потрібно привести законодавство до суворої відповідності світовим стандартам, встановлення економічно обґрунтованих зборів, які не будуть суперечити загальновизнаним міжнародним нормам. Інакше, наша країна перетвориться з морської держави в країну біля моря, – заявив народний депутат України Олександр Урбанський.
Міністр екології Ігор Шевченко запропонував обмежити тривалість процедури експрес аналізу забрудненого баласту і стічних вод суден трьома годинами. Наказом міністра також передбачено, що забір проб ізольованого баласту безпосередньо на борту судна допускається лише в разі відсутності відповідних суднових документів, передбачених конвенцією МАРПОЛ.
Раніше в пресі неодноразово з’являлася інформація, що українська екологічна інспекція затягує проведення перевірок баластних і стічних вод, через що судновласники вибирають порти інших країн для транзиту, оскільки зазнають збитків близько 10-25 тисяч доларів в день за простій суден.
Нагадаємо, раніше Олександр Урбанський запропонував адаптувати екологічний контроль суден до міжнародних норм.