Новини

Фахівці морської галузі підтримали законопроект Олександра Урбанського

народный депутат Украины, нардеп, Александр Урбанский, Урбанский Александр Игоревич, законопроект, законопроект Александра Урбанского, балластные воды, химический анализ, борьба с коррупцией, народний депутат України, Олександр Урбанський, Урбанський Олександр Ігорович, законопроект Олександра Урбанського, баластні води, хімічний аналіз, боротьба з корупцією

Газета “Вечірня Одеса” опублікувала матеріал про «круглий стіл» на тему «Екологічний контроль суден в морських портах: пам’ятка бізнесу», який відбувся в Одесі. Організувала його Федерація роботодавців транспорту України.

В обміні думками взяли участь судновласники, представники агентських компаній, керівництво держпідприємства «Адміністрація морських портів України», начальники і капітани портів, юристи, громадські діячі.

Проблема, яка зібрала фахівців морської галузі, полягала в тому, що від кожного судна, яке заходить в український порт, служба екологічного контролю, посилаючись на норми чинного українського законодавства, вимагає заповнити суднову екодекларацію. Також проводиться відбір проб ізольованого баласту для його хімічного аналізу. Дані вимоги є незаконними, оскільки не відповідають нормам міжнародного морського законодавства. Зокрема, Конвенції МАРПОЛ 73/78 і Конвенції про полегшення міжнародного морського судноплавства від 1965 року. Обидва документи ратифіковані Верховною Радою України.

Як зазначали учасники «круглого столу», вимога про надання екологічної декларації є абсурдною. Адже всі операції з баластними водами, які здійснюються судном, зазначаються в судновому журналі. Навіщо плодити дублюючі документи?

Що ж стосується бажання екологічного інспектора брати проби баласту для подальшого хімічного аналізу, то фахівці вказують на те, що все клінкети (морський запірний клапан у вигляді засувки), через які можливе скидання забруднюючих речовин із судна, пломбуються судновою адміністрацією спільно з інспектором портового нагляду і оформлюються відповідним актом. Ізольований баласт – це чиста забортної вода, яка використовується виключно для збереження міцності і морехідних характеристик судна, нею заповнюють спеціальні ємності (танки), які не стикаються із судновими системами і мають автономну систему викачування. Таким чином, проводити хіманаліз баластних вод, якщо спиратись на здоровий глузд – не має ніякого резону.

Експерт проекту ЄС «Підтримка імплементації транспортної стратегії України» Ольга Сенюк, яка також взяла участь в засіданні «круглого столу», підтвердила, що в директивах Євросоюзу відсутні вимоги про суднову екодекларацію та хімічний контроль води ізольованого баласту.

Втім, екологів, які працюють в українських портах, це не бентежить. Встановивши нормативи до баласту по ряду хімічних елементів суворішими, ніж до питної води, вони винайшли такий собі «вічний двигун» по корупційному відбиранню грошей від кожного судна, яке заходить у наші морські торгові гавані. Судновласники, власники вантажів, компанії-агенти опинились перед вибором: мовчки платити або чинити опір.

До недавнього «рух опору» мав неорганізований порядок. Той, хто вирішував чинити опір незаконним вимогам екологів, боровся самотужки. Як розповів під час засідання «круглого столу» керівник групи компаній «Трансшип» Андрій Іванов, за пошуком правди він пройшов усі кола правоохоронної та судової систем. І коли переконався, що в приватному порядку справедливості не доб’єшся, бо часто конкретні міліціонери, прокурори і судді виявлялись заодно з екологами, прийшов до висновку: незаконність дій «захисників природи» необхідно зафіксувати на законодавчому рівні.

Перший крок в цьому напрямку був зроблений Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва. Вона прийняла рішення № 29 і № 34, якими приводила діяльність екологічних служб в морських портах у відповідність з нормами європейського законодавства. Екологи відреагували своєрідно. Наприклад, в порту «Південний» екологічну декларацію вимагати перестали. А ось брати проби баласту для хіманалізу з подальшою пропозицією дати хабар намагалися. Поки, нарешті, відповідні служби не затримали на борту судна еколога і представника агентської компанії в момент передачі грошей. У Миколаївському порту екодекларації не вимагають. І проби баласту не беруть. А в Херсоні декларацію заповнювати потрібно. У Білгород-Дністровському ж порту, як і раніше здійснюють хімічний аналіз баластної води. Учасники «круглого столу» поділилися інформацією про те, яким повинен бути хабар екологові, щоб отримати дозвіл на безперешкодне скидання ізольованого баласту.

Загалом, як зазначили учасники круглого столу, поодинці систему не зламати. Тому такі великі надії пов’язуються сьогодні із законопроектом № 1504 від 17.12.2014 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо ізольованого баласту)», який вніс народний депутат Олександр Урбанський.

Законопроектом пропонується конкретизувати положення Водного кодексу та Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», зокрема, ввести поняття баластних вод, а також чистого, брудного, ізольованого баластів. Законопроект Олександра Урбанського передбачає безперешкодне скидання ізольованого баласту в разі його заміни при заході судна в територіальні води. Хімічний аналіз такої води передбачений лише при виявленні видимих плавучих часток, видимих ​​частинок нафти або нафтовмісних речовин в районі скидання, факт якого підтверджено документально.

Учасники засідання «круглого столу» висловили надію, що парламентарії не будуть тягнути з розглядом вищезгаданого законопроекту. Ну, а поки суд та діло, актив морської громадськості країни спільно з Федерацією роботодавців транспорту України прийняли звернення до керівництва країни в особі Президента, Прем’єр-міністра, керівників вищих органів державної влади, СБУ та Генеральної прокуратури з проханням урезонити службу екологічного контролю в морських торговельних портах.

На основі матеріалу Вечірньої Одеси “Так піклуватись про природу не потрібно!

Нагадаємо, раніше Олександр Урбанський взяв участь в нараді про стратегію розвитку Ізмаїльського району.

You may also like

More in:Новини

Александр Урбанский, Олександр Урбанський, внутренний водный транспорт, внутрішній водний транспорт Новини

Олександр Урбанський: Розроблений нами законопроект «Про внутрішній водний транспорт» має всі шанси стати законом

Президент Благодійного фонду «Придунав’є» та народний депутат України VIII скликання Олександр Урбанський прокоментував законопроект № ...
народный депутат Украины, нардеп, Александр Урбанский, Урбанский Александр Игоревич, встреча с гражданами, отчет, отчет за 2017 год, пгт Суворово, народний депутат України, Олександр Урбанський, Урбанський Олександр Ігорович, звіт, звіт за 2017 рік, смт Суворове, зустріч з громадянами Новини

Олександр Урбанський: «Уряд вирішив відмовитись від добровільності в об’єднанні громад та перейти до примушування. Чого очікувати Придунав’ю?”

Народний депутат VIII скликання та президент Благодійного фонду «Придунав’є»Олександр Урбанський розповів про зміну підходу Кабінета ...